ΜΥΘΟΙ ΚΑΙ ΑΛΗΘΕΙΕΣ ΤΟΥ ΙΔΕΟΛΟΓΙΚΟΥ ΧΑΡΑΚΤΗΡΑ ΤΗΣ ΑΤΟΜΙΚΗΣ ΤΡΟΜΟΚΡΑΤΙΑΣ

Η «ανάληψη της ευθύνης» για την δολοφονική επίθεση εναντίον των μελών της «Χρυσής Αυγής» στο Ηράκλειο Αττικής, από την πρωτοεμφανιζόμενη οργάνωση «Μαχόμενες Λαϊκές Επαναστατικές Δυνάμεις», όχι μόνο δεν έλυσε τις απορίες για τις σκοπιμότητες αυτής της ενέργειας, αλλά, αντίθετα, δημιούργησε περισσότερα ερωτηματικά. Πίσω από μία εντελώς χονδροειδή ψευδο-αριστερίστικη φρασεολογία, που φαίνεται να υπάρχει στο κείμενο, περισσότερο προς την κατεύθυνση υποβολής της αντίληψης στους αμύητους, ότι αφορά αριστερή οργάνωση, έτσι ώστε να «δέσει» η ανιστόρητη «θεωρία των δύο άκρων», απουσιάζει παντελώς απ’ αυτήν η προσπάθεια ανάλυσης των κοινωνικών και οικονομικών φαινομένων της περιόδου, που αποτελούσαν την στοιχειώδη βάση και τον πυρήνα των προκηρύξεων των κλασσικών φορέων της ατομικής τρομοκρατίας στην Ελλάδα (17Ν, ΕΛΑ κ.λπ.).

Ανεξαρτήτως, όμως, των παραπάνω επισημάνσεων, ως προς τα ειδικά χαρακτηριστικά του συγκεκριμένου δολοφονικού χτυπήματος, το φαινόμενο της ατομικής τρομοκρατίας, παρά την λεκτική αριστερίστικη φρασεολογία (που, στην συγκεκριμένη προκήρυξη, φαίνεται να μην προσεγγίζει, καν, αυτά τα χαρακτηριστικά), όχι μόνο δεν έχει καμία οργανική σχέση με το αριστερό λαϊκό κίνημα, αλλά αποτελεί ένα εκ των νομιμοποιητικών παραγόντων για την ενίσχυση πιο σκληρών κατασταλτικών μηχανισμών του αστικού Κράτους και την προώθηση του αυταρχισμού και της κρατικής τρομοκρατίας στο όνομα της κοινωνικής ασφάλειας, όπως έχει καταδείξει η, μέχρι τώρα, ιστορική εμπειρία δεκαετιών στις Χώρες, που εξελίχθηκε αυτό το φαινόμενο, χωρίς την δυνατότητα ύπαρξης οποιωνδήποτε άλλων ψευδαισθήσεων.

Αλλά και σε καθαρά ιδεολογικό επίπεδο, το φαινόμενο της ατομικής τρομοκρατίας δεν έχει καμία ιδεολογική σχέση με την μαρξιστική θεωρία και το αριστερό κίνημα και τον αγώνα των λαϊκών στρωμάτων για θεμελίωση της σοσιαλιστικής κοινωνίας απέναντι στο αστικό Κράτος και το καπιταλιστικό σύστημα, αφού εντάσσεται στο «λεύκωμα» της αστικής θεωρίας και πολιτικής, όπως έξοχα έχει αναλύσει ο σπουδαίος Ιταλός Καθηγητής Λουίτζι Φεραγιόλι στο βιβλίο του «Βία και Πολιτική». Σύμφωνα με αυτόν: «ο πολιτικός γιακωβινισμός και η ηθικοϊστορική τελεολογία, που αποτελούν αντικειμενικά τον κοινωνιολογικό χαρακτήρα της τρομοκρατίας, αντιστοιχούν εξίσου σε ακλόνητα αρχέτυπα της αστικής πολιτικής σκέψης και ακριβέστερα του αυταρχικού ανελεύθερου ρεύματός της».

Το πρώτο απ’ αυτά είναι παράδοση του πολιτικού ρεαλισμού και του πραγματιστικού βολονταρισμού από τον Μακιαβέλι μέχρι τον Carl Schmitt: Η ιδεολογία, δηλαδή, της αυτονομίας της πολιτικής σαν επιστήμη και σαν τεχνική εξουσία, ξεχωριστή από την ηθική και πιστή μόνο στη λογική της ιστορικό – πρακτικής επιτυχίας, καθώς και η ενσάρκωσή της σε ένα «πολιτικό υποκείμενο», κράτος, κόμμα, ηγεμόνα, η ελίτ στην εξουσία, ως «εκτελεστή», για λογαριασμό και αντιπροσώπευση της κοινωνίας.

Το δεύτερο, είναι η αστική ηθική της θυσίας (στις δύο παραλλαγές της Χριστιανο-Ιδεαλιστικής Ηθικής και ωφεληματικής και υστερόβουλης), που όμως, και στις δύο περιπτώσεις, χαρακτηρίζεται από το γεγονός, ότι αναβάλλει την άμεση ηδονή, εν όψει της πραγματοποίησης των ιστορικών ή μετα-ιστορικών σκοπών και της ακόμα μεγαλύτερης ηδονής στο μέλλον.

Η σύζευξη αυτών των δύο παραδόσεων γέννησε την μοντέρνα αστική πολιτική σαν τεχνική της μεσολάβησης και, συγχρόνως, της διαφοροποίησης των σκοπών από τα μέσα, ακριβώς γιατί είναι υποτελή από ιδεολογική άποψη στους σκοπούς, που δεν επιδέχονται ούτε αξιολόγηση ούτε πραγματικό έλεγχο.

Η πολιτική βία, συνεπώς, ηθικού και ψυχρού ορθολογικού τύπου, όπως εμφανίζεται στις ακραίες μορφές της τρομοκρατίας των ενόπλων ομάδων, που κυρίαρχο ιδεολογικό στοιχείο τους, είναι η αντίληψη της βίας ως «μέσου – εργαλείου» για το σκοπό τους, που είναι, κατά τα λεγόμενά τους, η με «επαναστατικό» τρόπο εγκαθίδρυση μιας νέας κοινωνίας (άρα μη βίαιης)!!!, τοποθετείται μέσα σε αυτό το αλλοτριωμένο σύμπαν της αστικής πολιτικής.

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s